perjantai 22. kesäkuuta 2012

Mitä sä oikeen teet siellä töissä?

Tällä hetkellä elämä alkaa asettua normaaleihin uomiinsa. Käyn töissä päivällä, illalla nyrkkeilen ja iltaisin puuhailemme mitä milloinkin. Varsinaisesti tylsää ei ole ollut missään vaiheessa, Sydney kyllä tarjoaa tekemistä.

Monet ovat kyselleet tarkemmin, mitä ihmettä oikein teen työkseni. IT-alaa tuntemattomille työnkuvani saattaa olla vähän epämääräinen mutta olen siis projektipäällikkö projektissa missä uusimme webbisivut, joiden nimeä en kerro ennenkuin ne on uusittu koska vanha versio on aika vanha ja nolo. Firma missä olen töissä, on valtion ja osavaltioiden yhteistuumin perustama ja hoitaa kansallista terveysneuvontapuhelinta ja neuvontaan liittyviä webbisivuja. Nohevimmat voivat tietenkin jo tästä infosta stalkata mutta lupaan kyllä kertoa ne sivut kun on valmista ja hienoa.

Mun työvermeet. Huomatkaa mäkkylä! 
Aikaisempaan elämääni poiketen, en tällä kertaa ole tarjoamassa mitään kilkuttimia vaan ostamassa. Olen siis se pahamainen asiakas, joka on aina oikeassa ja jota on vaikea miellyttää. Hahhahaha! Koston aika on tullut! Olen tässä siis vähän shoppaillut käytettävyystestausta, disainia ja rautalangoitusta sivuille, seuraavaksi shoppailen ohjelmistokehitystä. Kivaa, paitsi silloin kun toimittajat jotka olen hylsyttänyt soittelevat ja kyselevät syitä.

Mielenkiintoisinta tästä tietenkin tulee siinä vaiheessa kun päästään itse toteutukseen eli toivon mukaan pian. Yhden työmatkankin olen päässyt tekemään. Kävin tapaamassa firmamme etäpesäkettä Canberrassa ja sain lentää bisnesluokassa takaisin! Kovin paljoa en ehtinyt etupenkistä nauttia, lento kun kesti vain noin 35 minuuttia mutta sai siellä parempaa sapuskaa ja jalkatilaa oli niin, etten edes ylettänyt seinään asti jaloillani, kääpiö kun olen. Luksuuria.

Työkaverini ovat mukavia ja naureskelimme taannoin miten täällä hienosti kehitetään Australian terveysinfosivuja kahden kiiwin, kahden Etelä-Afrikkalaisen, yhden espanjollon, yhden zimbabwelaisen, yhden svedun ja yhden Suomi-flikan voimin.

2 kommenttia :

  1. Eiks toi nyt ole ihan perusaussia, että kaikki on imigrantteja? Jos isoisä on syntynyt sillä mantereella, niin taitaa olla jo aika tositosi aussi.

    VastaaPoista
  2. Vähän ku kaikki stadilaisetkin on oikeasti jotain landeja tai karjalaisia. Paitsi mä!

    Huh kun rupesi väsyttämään jo ajatus töistä. :)

    VastaaPoista