maanantai 28. toukokuuta 2012

Kymmenes kerta toden sanoi

Olen tässä muun aussihumppaamisen sivussa etsinyt töitä jo jonkin aikaa, enemmän tai vähemmän työnhakuun ja haastiksissa ramppaamiseen kyrsiintyneenä. Olin olettanut työnhaun olevan hiukan helpompaa kun Klasullakaan ei kovin kauaa mennyt mutta ilmeisesti markkinoilla oli liikaa projektipäälliköitä ja olen tietenkin aina huonompi vaihtoehto jos tarjolla on lokaali tyyppi vaikka kokemusta olisikin samahkosti.  

Kävin lopulta yhteensä kymmenessä eri työhaastattelussa ja muutamalla agentilla siihen päälle (sai sieltä osalta ainakin kahvia) kunnes lopulta tärppäsi ja työttömänä maahanmuuttajana hengailu loppui joksikin aikaa. Minulla oli ensimmäinen työpäivä sitten viime lokakuun. Aloitin tänään projektipäällikkönä kuuden kuukauden sopparilla täkäläisessä osavaltioiden ja valtion yhteislafkassa jossa duunaillaan uutta versiota terveysinformaatioportaalista ja tällä kertaa olen asiakkaan roolissa. Hahahahahah! Varokaa toimittajat, kauhuasiakas on täällä!

Päänvaivaa aiheuttaa tietenkin uusien ihmisten, projektin, teknologoiden lisäksi myös pukeutuminen. Kavennuttuani kaikki vanhat työkuteeni ovat liian isoja mutta uusiin ei olisi vielä varaa. Pitänee keksiä miten voin pukea vanhan hameen mahdollisimman monella eri tavalla liian isojen kauluspaitojen kaveriksi. Onneksi asiallisten kenkien varasto on hyvähkö, kiitos Parikan. Kerrankin positiivinen ongelma, joudun shoppaamaan. Ah ja voih kurjaa kohtaloani.


1 kommentti :